Jumlah Paparan Halaman

Isnin, 5 Oktober 2009

aku, putera, & syawal

TAK KISAHLAH KALAU TARIKH MASIH BELUM SAMPAI DAN MASA MASIH TERLALU AWAL...TAK PEDULI JUGA KALAU PANGGILAN TAK BERJAWAB ATAU SMS TAK BERBALAS... TAK KIRA JUGA ANDAI JAUH DI MATA NAMUN TETAP DEKAT DI HATI...SEMPENA 3 OKTOBER INI, INGIN KUUCAP SELAMAT ULANGTAHUN KELAHIRAN BUAT SUAMI TERCINTA. TIADA HADIAH PALING BERHARGA HANYA ANUGERAH PERMATA HATI DARI ILAHI BUATMU. MUDAH-MUDAHAN DIRIMU SIHAT, DIMURAHKAN REZEKI, DAN TERUS TABAH...MUDAH-MUDAHAN JUGA KELUARGA KITA TERUS BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT.

Syawal masih bersisa...masih banyak acara rumah terbuka dan sambutan hari raya diadakan.Tapi bagi aku dan putera...weekend ialah hari kami berhibernasi di rumah. Bukan acara makan nasi ye...tapi berkurung di rumah.

Aku dengan aktiviti mencuci pakaian dan mengemas sisa serabut lepas balik berayatempohari.

Putera dengan aktiviti memanggil-manggil uminya dengan nada mendayu-dayu manja...kalau 5 minit umi masih tak datang...putera akan tekan minyak dan tingkatkan pitch...kalau tak datang jugak...putera siap-siap untuk menjerit. huhuhu...puteraku....

Sebenarnya, hari pertama weekend kami habiskan dengan tidur.hari sebelumnya ketika mengambil putera di nursery, Cik Na pengasuh putera beritahu, putera tidak tidur sepanjang hari di nursery. Asik melihat sekeliling dan mengintai-ngintai baby Khadijah di sebelah (baca: jangan ngorat anak dara orang...dah besar, ada ilmu dan kerjaya...nanti umi dan ayah pinangkan tau! )

Mungkin sebab itu, putera hanya bangun waktu mandi, kemudian menyusu dan sambung tidur semula. Umi pun apalagi? Terus ambil kesempatan tidur bersama, sementelah pula memang badan pun kurang sihat.

Tidur mati sampai petang...bangun dan beri putera menyusu kemudian masak ala kadar untuk alas perut. sambil masak, aktifkan mesin basuh dan basuh kain 1 round.

Malam, tonton Nur Kasih (drama peberet nih!)...lega sebab putera terus lelap lepas mandi petang. Kemudian, tidur lagi.

Hari kedua, barulah kami bangun segar-bugar. tapi putera macam terkena selsema sikit.Korek-korek hidung putera lepas mandi, ada bunyi kahak tak lepas. Kasihan putera...Letak putera atas monty lion gym,kemas rumah sikit.

Putera pun start merayu-rayu minta dukung. Ambil putera, main-main sekejap...kemudian tinggalkan putera tonton kartun. Lepas sidai kain, memerap dengan putera...

Putera macam boring duduk di bilik. Macam nak ajak keluar, tapi tak tahu cakap...hehehe

Akhirnya aku ambil keputusan bawa putera keluar...pusing-pusing...ronda-ronda...jenguk-jenguk sebalik tirai...masuk dapur...keluar ke ruang tamu...kemudian masuk semula ke bilik...

Natijahnya...putera masam muka sampai tidur...tak mahu senyum walau diagah. Huhuhu...agaknya putera bengang, sebab kena acah dengan umi.

hehehe...Sian anak umi...umi tak larat...pening umi masih bersisa...macamana nak keluar rumah?

Dan pagi ini, putera bangun awal. agaknya dia tahu, hari ini dia akan ke nursery semula.Selepas mandi dan menyusu, walaupun mengantuk tapi putera enggan tidur. Naik kereta pun putera tahan mengantuk sebab nak tengok kiri kanan jalan. Menguap entah berapa kali. Asal umi toleh je, putera sedang menguap. Mata dah tak respon...lali. Tup..tup... lepas trafik light, tak sampai 500 m dari nursery, putera dah terlentok lena.

Dan petang ni tentu putera seronok...balik dari nursery ayah dan mak lang dah menunggu di rumah. Esok, aktiviti membawa mak lang putera ke klinik.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan