Jumlah Paparan Halaman

Ahad, 6 Disember 2009

Week end...

Week end baru saja berlalu...

minggu ni putera sudah pandai banyak perkara.
Sudah boleh duduk atas walker...
Sudah pandai kuis kaki waktu duduk atas walker...
jadinya, walker akan bergerak...bukan ke depan tapi ke belakang...hehehe
pandai main sendiri kalau lihat ummi dia terlena...
pandai makan dan juga kerap 'u..'u...
semakin galak senyum terutama kalau cukup tidur...
Bulatkan mata kalau dengar bunyi asing/baru...

Teringat raya tempohari...
ayahnya dudu-kan putera...lagukan zikir...
putera pun dengan manjanye memekup mukanya ke ketiak ayah...
entah sedap sangat ke bau ketiak ayahnya tu...
kalau dengan ummi, tak mau pulak gitu...kena buat style lain...
kut ketiak ummi yang tak sedap baunya kot? hehehe...

Lepas beberapa kali ulang...ayah buat takbir raya pula...
terus aje putera tolak-tolak kaki...
lepas tu ayah tukar zikir semula...putera terus diam dan nak lena...
tukar takbir semula...bulat mata putera, dan tendang-tendang lagi....
hehehe...
Ummi pulak siap duduk buat eksperimen lagi...
bagi arahan kat ayah...

Zikir...?

Takbir..?

Zikir...?

Takbir...?

Zikir...?

Dan ummi dan ayah pakat gelak sama-sama tengok gelagat putera.

Ermm..teringat dulu-dulu...waktu putera masih belum ada...
takde mainan yang best bagi kami berdua...
Boring berbual berdua, keluar meronda dengan kereta...
boring meronda...kami keluar bawa haluan masing-masing...
Abang ke surau atau ke kebun...aku ke supermarket atau berjalan ke rumah kakak ipar.

Sekarang dah lain...
Rupanya inilah berkat zuriat dalam rumahtangga...

Eh, lupa pula pasal week end aku...

Sempat basuh semua kain kotor yang dibawa pulang lepas raya...
Tapi masih ada yang dah kering, tak sempat nak lipat.
Malam tadi aku demam selsema pula...
bimbang juga kalau berjangkit kepada putera.
Paru-parunya lemah...mudah sangat dapat viral infection.
Dalam tidak sihat, putera pula terjaga sejam sekali...
Bila aku bagitau dia...ummi tak sihat, adik jangan jaga kerap...tidur elok-elok...
alhamdulillah lepas tu putera tidur lena sampai jam 6.30 pagi.

Keluar rumah pagi ni, aku terus rasa loya.
Kucing buat hal...
3-4 tompok muntah kucing kat depan pintu rumah...
Dahlah muntah...kereta aku pulak bertompok dengan tapak kakinya.
Geram betul...
Kalau sesiapa ada petua nak halau kucing-kucing ni bagitau ye.
Aku memang tak bela kucing, tapi kucing ni selalu duduk dan kotorkan halaman depan belakang rumah.
Memang hilang sabar dibuatnya.

Dan plan hari ni...
nak keluar beli susu serta keperluan putera dan diri aku sendiri.
Harap-harap jalan tak jem...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan