Jumlah Paparan Halaman

Jumaat, 21 Disember 2012

7 hari: Alahai anak...

Pesakit yang kedua yang duduk di katil sebelah kiri kami ialah sepasang cikgu dari Selangor yang balik bercuti di kampung nenek mereka. Anak lelaki ketiga kena demam panas dan jadi sawan.
Masuk waktu subuh sebab bila aku celik mata pagi tu, terus nampak katil tu dah ade orang.

Kedua-dua suami isteri ni masih muda. Malah lebih muda daripada aku sendiri. Tapi anak2 mereka jauh lebih tua daripada anak2 aku. Kawin awal...sedang sambung belajar..

Banyak jugak yang kami bualkan...tak termasuk perbualan mereka dengan abang.
Sebab dah boring jadi 'penunggu' wad...huhuhu...

Masa berbual dengan mereka ni...aku dapat ilmu di bawah ni... nanti nak aplikasi kat rumah kami.

"Cara untuk mengelakkan dinding rumah diconteng oleh anak"

Cat satu bahagian dinding rumah dengan satu warna cat pilihan, dan tetapkan bahawa hanya bahagian cat tersebut sahaja yang boleh diconteng oleh anak jika mereka ingin menconteng. 
Jika conteng bahagian lain, tetapkan denda atau hukuman untuk mendidik mereka patuh pada peraturan dan disiplin.


Yang atas ni aku dapat...tapi Putera M dapat lain pulak...

Keluar wad, kalau ade benda dia tak puas hati dengan aku, dia akan lepuk2 aku.
Ikut suke dia nak lepuk tang mane...
Yang ni aku tak puas hati. Terus aku lepuk dia balik.

Meniru anak cikgu tu, yang menurut kata ibunya kenan kat anak murid nakal kat sekolahnya.
Anak cikgu tu, kalau nak marah terus pukul2 ibu atau ayahnya sambil gigi atas kemam bibir bawah
macam orang tengah geram sangat tu.
Aku tahu, budak tu memang pukul sekuat hatinya. Tapi mak ayahnya, cuma tepis gitu2 je.

Putera M silap haribulan le dengan ummi dia...
Sebab bila dah 2-3 kali dia buat perangai gitu...aku larang tak nak dengar...
dapatlah lepuk 'ala-ala manja' gitu daripada umminye ni. 
Sape pernah kena lepuk 'ala-ala manja' dengan aku, tau le rasenye... hehehe

Aku ambik petua yang betul2 ok je nak kongsi kat sini...
Nanti aku share episod terakhir sebelum kami discaj wad...




Tiada ulasan:

Catat Ulasan