Jumlah Paparan Halaman

Khamis, 5 Januari 2012

2012...selamat datang

Ke mana menghilangnya seorang aku.
Sejak akhir2 ini agak sibuk hal orang lain
sampai tak sempat menulis di blog.

19 Dec 2011
Klinik ORL.
Buat appointment.

20 Dec 2011
Klinik ORL.
Appointment dengan pakar ORL.
Admit ward 4TD.

21 Dec 2011
Cancel cuti.
Depressed.

22 Dec 2011
Depressed lagi.

23 Dec 2011
Kemuncak depressed.

24-25Dec 2011
Layan puteras

26-29 Dec 2011
Kijo

30-31 Dec 2011
Ombak Rindu 12 x

1 Jan 2012
Kijo
ziarah ward

2-4 Jan 2012
Ulang-alik ward
menghadap Dr pakar, M.O., nurses...
Akhirnya result keluar juga.

Walau bukan keluar dari rahim aku ni...
bercucuran juga airmata.
rasa tak terpandang wajah lesu si anak.
Aku tahu, dia tahu.
Tapi aku mahu dia diberitahu di hadapan ayah dan ibunya, bukan aku.
Aku hubungi ayahnya minta datang segera.

Kalaulah dia mengerti perasaanku sebagai seorang ibu.
betapa besar harapanku agar bukan itu keputusannya.
berulangkali aku meminta kepastian sang dr.
Berulangkali juga sang Dr menegaskan,
itulah keputusan semua ujian yang dibuat.
merembes airmataku saat itu.
merembes lagi tatkala kuhubungi ayahnya.
terus merembes bila mak langnya bertanya.
tak berhenti merembes ketika aku bercakap dengan bos-ku
merangkap pakar di situ.

Terasa gelap dunia seketika.
Jika orang lain menerima berita itu ketika berada
di samping orang tersayang...
tetapi aku acapkali menerima berita sedih ketika bersendirian.

Sabarlah wahai anak...
Ujian ini ujian ALLAH di dunia.
Ramai yang senasib denganmu.
Ummi hanya mampu mendoakanmu dari kejauhan.
Moga-moga satu hari nanti, kalian akan mengingati ummi,
dan mendoakan ummi.
Tiada istilah lewat melainkan sudah saat ajal datang menjemput.

5 Dec 2012
kembali ke pejabat.
Kijo.
Airmata masih belum kering...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan