Jumlah Paparan Halaman

Isnin, 25 Februari 2013

Cabaran tanpa pengasuh

Semenjak dua menjak ni, aku sangat tercabar dengan kesihatan diri dan juga anak-anak yang sedang ligat meneroka dan tiada pengasuh.

Macam2 yang bersimpang-siur dalam minda ni. Sampai pernah terjaga tiba-tiba dari tidur, jantung berdegup kencang...tekanan darah naik mendadak.

Bimbang dibuatnya mengenangkan kalau sakit bukan seorang tetapi berdua. Si kecil dalam kandungan ni perlu dijaga elok2 supaya dapat lahir setelah usianya 38 minggu. Tak ingin peristiwa kelahiran putera H dulu berulang lagi.

Menempuh hari2 tanpa mak ayah sangat mencabar. Segalanya tanpa bantuan kecuali mengharap belas ehsan ALLAh swt sahaja. Beruntunglah jika ada mertua yang sudi membantu.

Situasi aku, walau ada ipar yang sudi membantu...tetapi kalau adiknya ada...dia mahulah menjaga puteras. Kalau aku yang meminta, berat aje dia nak menolong. Burukkan persepsi aku terhadap ipar. Entahlah...tapi berdasarkan pengalaman...yang selalu merapatkan diri dengan mereka senang aje mereka menolak, tapi kalau yang mengutuk mengata di belakang, bukan main baik lagi layanan mereka. Kalah anak raja...

Huh! aku mengumpat di pagi-pagi separuh buta ni pulak. Apapun, aku sangat stress dan sedih sebab masa aku susah begini, sukar benar orang nak menolong. Masa aku senang, ramai pulak yang menempek2...

Entry sedikit berangin...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan