Jumlah Paparan Halaman

Isnin, 29 Oktober 2012

Selamat hari raya aidiladha

Tak terlambat lagi kan...untuk ucap selamat hari raya aidiladha...
Sebenarnya, nyaris aje beraya kat wad jumaat lepas.
Petang selasa kena admit kat GH penang....
sampai pagi rabu, doc dah buat keputusan...
tapi pagi khamis, doc masih tak sebut apa2 pasal discaj....

huhuhu...oleh sebab tak puas hati...maka akupun berair-air mata
minta nak balik tengok anak...
Yelah...janji dengan puteras nak pegi jumpa doc sekejap aje...
mujur juga aku tinggalkan depa kat rumah mak lang di kg.
Bayangkan 2 malam tak lena tidur...pusing kanan ada nyonya ah hoon...
pusing kiri...ada misi muda baru belajar peknen...huhuhu...letih dan sedeh...

 Bila aku beria-ia nak balik, doc kata, aku akan balik atas tanggungjawab sendiri.
Kalau apa2 hal aku kena pegi hospital terhampir.
Ok! aku terus siap2 lepas discaj...menderum balik kg.

Putera H di kg bila orang tanya...
Orang kg: Ummi pegi mane?
Putera H: Ummi jumpe dokte..ummi sakit...ade baby dalam perut ummi....

Huhuhu...sekampung tahu aku peknen kali ni.
Hari sabtu bila aku pegi GH sekali lagi...
Putera H cerita di surau...

Abah : Hariri, ummi mane? (abah ni pak menakan puteras)
Putera H: Ummi sakit...jumpe dokte...hayiyi pun sakit...sakit pale...(sambil picit kepala) sakit perut...kena jumpa dokte...

Ayahnya tepuk dahi dengar anak sebut gitu...
Huhuhu...

Raya haji kali ni hanya along yang buat akikah.
Dapatlah kami berkumpul sepetang bersama bapa dan mama.
Macam-macam cerita bila berkumpul ramai2 begini...
Puteras pun bukan main seronok main dengan sepupu mereka.

Menu banyak tapi sangat berpada-pada...cukup2 je untuk sekeluarga.
non-bake cheese cake menjadi rebutan kali ni...insyaallah kalau dapat buat gathering disember
nanti, non bake cheese cake akan ditambah kuantitinya...
maklum aje, tukang masak baru discaj wad...masak pun dalam keadaan pening2 dan sakit kepala...
kalau ikut hati...nak terbaring je tak nak buat apa2...
huhuhu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan