Jumlah Paparan Halaman

Khamis, 6 September 2012

Kehamilan ektopik???

Semalam seperti disaran oleh Dr di sebuah klinik muslimah,
aku pun pergi semula untuk repeat scan.
Puas tunggu selama hampir 2 jam sebab ada kes bersalin.
Hati berdebar jua walau aku yakin baby ada.

Scan dimulakan...dan sekali lagi masih tidak nampak apa-apa.
Dr mula musykil...tanya macam2 termasuk simptom2 hamil.
Sudah tentu semua simptom awal sudah ada.
Termasuklah rasa ketulan di ari2.

Oleh sebab tidak nampak apa-apa,
Dr sarankan aku ke GH segera untuk buat transvaginal scan.
Cuak betul jadinya.
Hampir sahaja aku menangis sepanjang jalan ke GH.
Mujur sebab aku takut sesat, dah terlalu lama tidak masuk ke pusat bandar...
maka, aku tidak jadi menangis.
Jantung berdebar2 tak keruan.

Masuk ke GH, bertanya di bahagian Outpatient Department...
mereka minta aku daftar dan periksa dulu di situ.
Sekali lagi aku kena buat UPT.
Ini kali keempat aku buat UPT dalam tempoh sebulan.
Dan inilah kehamilan yang aku paling banyak kena buat UPT,
yang dulu2 cuma buat 2 kali je...terus confirm.

Kemudian aku diminta ke A&E pula...
Jam sudah menunjukkan jam 4 petang.
Aku hubungi abang dan beritahu segala kemungkinan...
Bimbangnya hati hanya ALLAH sahaja yang Maha Tahu.

Selesai soal jawab di A&E, aku diminta naik ke
wad O&G.
Huhuhuhu...sedih betul bila tengok tiada seorang pun Dr Melayu yang incharge.
Mane semua dr Melayu kat Malaysia ni???
huhuhuhuh...

Dalam terpaksa, aku setuju jugaklah untuk buat scan.
Demi baby...
Alhamdulillah sebaik sahaja scan, terus nampak
a tiny little sac in my womb, only 8.0mm in size.

Alhamdulillah yang tak terhingga.
Lega selega-leganya...
Lepas berbincang serba-sedikit dan ambil surat rujukan ke
Klinik Kesihatan, terus aku bergegas pulang untuk
ambil puteras di taska.
Mujurlah kesesakan tidak teruk...
Separuh pulau aku lalui dalam tempoh 40 minit...
mengharung ribuan kereta yang juga baru pulang dari pejabat.

Alhamdulillah...
Syukran Ya ALLAH...
Terlalu banyak kurnia-MU...
buat hamba yang sering lalai ini...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan