Jumlah Paparan Halaman

Ahad, 19 Februari 2012

PBL...Jangan tempah tiket itu!

2 isu sebelum ni sebenarnya kisah seorang ayah.
Sengaja aku letak isu/problems dulu sebelum ulas apa2.
Semacam PBL aka Problem based learning yang KPT uar-uarkan
sekarang ni jugaklah gayanye...ngehehe..

Bukan apa...
Cerita ni berdasarkan 3 kisah daripada 3 individu bergelar ayah.
Intipati sama, cuma jalan cerita berbeza.
Jadi aku rangkumkan semua menjadi satu.
Selalu kita dengar cerita anak derhaka pada ibu.
Tapi bila aku dengar kisah ni baru2 ni, aku rasa
ayah tak selalu nak berkongsi rasa dengan orang lain.
Hatta, apabila anak2 sendiri bersikap kurang ajar dan biadap
kepadanya.
Kasihan sungguh...menitis airmata bila aku duduk dan dengar kisah
ayah2 ni...
Merek ni dah tua...dah umur 60,70 tahun.
Hidup sendiri dan ada yang bina keluarga baru dalam usia penghujung begini.
Semuanya gara-gara anak2 yang tak kenang budi dan tak tahu bersyukur ni.

ALLAH...
semoga aku dan kaum keturunan kami di jauhkan daripada sikap begini...
semoga kami sentiasa dekat dan ingat untuk mengucapkan syukur kepada-MU
ya ALLAH...

Sedih...kan?
Kata ayah2 ni...anak2 ini direkrut dengan baik oleh ibu mereka.
Pada awalnya tidak begitu...tapi sebab marahkan suami...
si isteri yang mereka labelkan derhaka ini...(bukan aku yang sebut tau...)
meracuni fikiran anak2 supaya membenci ayah sendiri.
Well...apa yang boleh aku katakan di sini ialah...

Tempah tiket ke london, paris, hatta belgaum ...tak mengapa.
Tapi jangan tempah tiket ke Neraka...

Wallahu'alam...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan