Jumlah Paparan Halaman

Khamis, 29 September 2011

Soluble...

Aku demam selsema sejak malam kelmarin.
Semalam aku 'pengsan' di pejabat...
Tak boleh buka mata gara-gara makan ubat selsema
yang mengantuk.
Akibatnya, kelas postponed.

Petang semalam, aku singgah mydin.
Beli panadol soluble...
bila minum panadol soluble ni aku teringatkan
bonda...masa soluble ni baru keluar di pasaran...
dan aku tergelak sorang-sorang.

"Ubat ape yang kamu bagi kat mak ni?"

"Ubat selsemalah mak. Nape mak?"

"Rasa lubanglibu je perut mak ni"
(dialek perak- tak tentu hala/resah)

"Mak dah makan ke?"

"Dah..."

Sambil belek2 paket ubat..."mak makan macamane? kenapa ada sebelah lagi ni?"

"Beso sangat...mak makan sebelah je"

"???...mak makan macamane?"

"Mak telan le..."

"Mak telan dengan ayo?"

"Ye le..."

"mak buat cemane?"

"Mak kepak 4, lepas tu telanlah"

Dah tak boleh tahan...sambil gelak sakit perut...
"Mak!! kena rendam dalam ayo lah mak...baru boleh minum,
bukan macam panadol biasa tu...patutlah lubanglibu...
dia cair dalam perut mak...tu yang rasa gitu"

"Emm...mana aku tau kan..."

Aduhai bonda...rindu amat.

1 ulasan:

  1. Assalamualaikum Lady,

    Tulah beri ubat tanpa penerangan. Kesian arwah mak ladykan.

    BalasPadam