Jumlah Paparan Halaman

Jumaat, 21 Mei 2010

Doa buat seorang kawan...

Kami suami isteri sama-sama berdoa untuk suami kak kina (Dr Sakinah)
yang kini berada dalam keadaan kritikal di Hospital Taiping.
Beliau kemalangan di Lenggong dalam perjalanan KB-Ipoh pada ahad lepas.
Mudah-mudahan abang Firdous segera pulih dan selamat.

Hanya sms yang mampu kuhantar...
mungkin petang ini, kami akan menziarahi beliau jika diizinkan ALLAH...

Inilah risiko yang terpaksa kami pasangan PJJ (pernikahan jarak jauh)
terpaksa hadapi...
Kak kina seperti juga aku...
berulang-alik setiap minggu untuk bertemu...
Sukar untukku bayangkan...saat ini tentu kak kina sangat sedih
dan memerlukan sokongan moral daripada semua orang.

Ahad yang sama...sebenarnya awal pagi itu aku juga memandu sendirian
bersama putera Muhaimin ke Kuala Kangsar.
Balik sebentar ke rumah Bonda...rumah yang semakin sepi...
Tapi tiada kesan kemalangan yang kelihatan...mungkin sudah sirna dek waktu
sebab khabarnya kemalangan berlaku waktu subuh.

Entahlah...tapi aku belum bersedia untuk menghadapi saat-saat begini...
Lebih-lebih lagi memikirkan hidup tanpa abang...
Dari dulu lagi, aku selalu berpesan pada abang...
"Abang jangan tinggalkan saya ye..."
Dan ayat itu hanya terhenti setakat itu...
sedang hakikatnya masih ada lagi yang tidak terluah...

"Saya takkan kuat menghadapi hari-hari tanpa abang...
saya takut...saya tidak sekuat sekarang. Saya belum puas hidup dengan abang...
sebagaimana saya rasa belum puas bermanja dengan bonda dulu...".

Walau apapun... kami berdoa untuk kak kina ...
Mudah-mudahan beliau tabah menghadapi saat getir ini...
dan untuk abang firdous...mudah-mudahan cepat sedar dan pulih seperti sedia kala.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan