Jumlah Paparan Halaman

Isnin, 18 Januari 2010

Macam-macam...

Dah lama tak update blog ni.
Pagi ni nak curi sikit masa untuk menulis di sini.
Kalau nak tunggu ada masa memang tak akan ada...sebab masa makin suntuk.
Banyak perkara yang perlu diselesaikan sebelum bercuti panjang.

Y

Tak sempat nak snap gambar...abang dah ambil kamera.
Nak bawa pegi camping katanya.

Terima kasih pada Kak Cik yang jauh nun di utara...

'because I send it with all my love' N 'sealed with a kiss'...

yang sungguh mengharukan jiwa...membuatkan airmata tak tertahan
lalu terhambur...huhuhu...

Maka dapatlah aku menikmati rezeki kurniaan ILAHI ini...

BISKUT Y!

Biskut yang penuh nostalgia zaman kanak-kanak...

hari raya...rumah opah...allahyarhamah Mak Yang...
sungai perak...sampan...'kongsi' (baca: jeti tepi sungai)...
panjut...pokok jambu air depan rumah...dapur kayu...para buang di dapur...
dan ... segalanya tentang kampung dan insan-insan yang dirindui...

Walaupun rasanya tak 100% sama...tapi cukuplah untuk lepaskan rasa ni.
Alhamdulillah...
Terima kasih sekali lagi buat kak Cik...

Sahabat

Alhamdulillah...
akhirnya masin juga mulut kami di sini.
Gembira dan tak sabar rasanya nak berkongsi saat bahagia
seorang sahabat merangkap bos.

Sekian lama ... bos no.2 makan garam...kali ni baru betul-betul masin.
hehehe...

Sahabat aku ni bos no.3 aka bos di atas aku.
Demi saat bahagianya, aku siap pesan jangan libatkan prestasi aku.
kekeke...

Aku tahu pahit getir yang dilaluinya.
Kesedihan dan airmata yang menemani hidupnya.
ALLAH MAHA KAYA...penuh rahsia...
Akhirnya, hijab terbuka...

Sahabatku ini, yang pernah berkongsi kisah dukaku..
yang setia mendengar keluhanku dulu...
Yang sering juga mengingatkan aku pada-NYA...
kemudian, bertukar kisah...
aku pula menjadi antara teman yang setia mendengar
keluh-kesah dan kesedihannya...
meletakkan kotak tisu di depannya tiap kali dia bercerita...

Telah sampai jodohnya kini.
Mudah-mudahan segalanya berjalan lancar dan selamat.
Dan saban hari...meniti saat bahaginya, bos aku ni asik tersenyum
dan wajah merona merah...walaupun seminggu yang lalu...
aku rasa nak piat aje telinganya sebab cepat sangat nak menolak jodoh ini.
Lelaki itu 'sengal' katanya...
adeh... manakan tak sengal...
akupun akan jadi sengal kalau baru nak berkenalan sudah diasak beribu soalan cepumas.
Siap ada senarai lagi... dan jawapan mesti menepati...
huh...

Sekali lagi, aku terpaksa tahan telinga dengar cerita dia yang ala-ala 'tonton movie' itu.
hehehe...
dan hari ini...dia ajak aku pegi kedai kain lagi macam semalam...
so, kalau dia rosakkan prestasi aku hujung tahun nanti...
siaplah dia!

owh! dah lewat. terpaksa berhenti di sini.
Nak pegi klinik...
ada appointment.

2 ulasan:

  1. Dik, jaga kandungan baik2 supaya tak msuk spital awal dr jangkaan. Belajo drp pengalaman, ok :)

    BalasPadam
  2. thanx kak...
    neway, time gini memang rasa melankolik je...
    huhuhu...

    BalasPadam