Jumlah Paparan Halaman

Rabu, 24 Februari 2010

Hampir tiba...

Perkataan 'hampir' kalau ditaip di komputer dan tekan tab akan
otomatik jadi 'hamper'.
Aku selalu juga jadi bengang dengan komputer yang pepandai buat
perkataan sendiri hingga menukar makna.

Hampir yang seerti dengannya ialah "dekat, seakan-akan, mirip, menjelang,nyaris,persis,
sipi,sama,serupa,tepi" itu kata Tesaurus BM keluaran PTS.

Hampir dalam N3 aku kali ni bermakna...dekat, menjelang...

Apa yang dekat atau menjelangnya?

Huhuhuhu...nilah yang buat aku susah hati kebelakangan ini.
Sudah sampai masanya aku kena belajar berjauhan dengan putera.
Minggu depan, putera akan mula tinggal di Kg.
Dia memang seronok di kg sebab ramai orang melayan karenah dan kehendaknya.
Tapi, dia juga tahu bila balik ke rumah ummi tak larat ikut kehendaknya.
Alhamdulillah...

Cumanya, aku pasti tidurku tak akan lena sebab teringatkan putera.
Airmata juga sukar nak bendung kalau teringat hal ini...
apatah lagi nanti teringatkan putera.
Alangkah baiknya kalau ada orang sanggup tinggal sementara dengan kami
untuk elak perpisahan macam ni.
Aku sangat TRAUMA dengan perpisahan.
SANGAT-SANGAT TRAUMA...

Tapi, selepas berbincang dengan kawan-kawan...
Aku rasa aku perlu jadi kuat untuk seketika.
Harapanku cuma...
1. Putera akan balik ke sisiku setiap hujung minggu.
2. Putera tak akan diasuh dengan cara yang salah - eg: dimanjakan, diberikan segala
yang dia mahu,terlalu banyak aktiviti luar, etc.
3. Putera selamat dalam jagaan orang-orang yang boleh aku percayai.
4. Kelahiran Adik baby tidak mengulangi sejarah kelahiran putera.

Perkara-perkara lain yang sebelum ini aku perhatikan...
dan aku tak berapa berkenan...
aku rasa aku perlu 'tutup mata' buat sementara waktu
sampailah putera kembali tinggal denganku.

Kebelakangan ini, setiap malam putera tidur sambil memeluk lenganku.
Jika tidakpun, kepalanya mesti dekat denganku sebab putera akan bergerak 360'
sepanjang waktu tidurnya.
Sebelum tidur akan terkekeh-kekeh ketawa bermain denganku.
HUWAAAAAAAA..............

1 ulasan:

  1. Klu akak dulu boleh, napa dik tak boleh kanss...
    kuatkan semangat
    nanti klu tiba2 ummi nya msuk spital, apa jd dgn putera?
    kan susah tu..
    cool dik, ada hikmahnya nanti.

    ps: dah booked tarikh? moga selamat la sumenya

    :)

    BalasPadam